ساده ولی پر محتوا

درختان زینتی مقاوم به سرما

جمعه, ۸ اسفند ۱۳۹۹، ۰۸:۴۱ ق.ظ

درختان زینتی مقاوم به سرما

 

سرمای هوا به این معنی نیست که فصل باغبانی تمام شده است! بسیاری از درختچه‌ها و درختان زینتی مقاوم به سرما در سردترین ماه‌های سال سبز و پرگل‌اند و جلوه زیبایی به باغ و باغچه شما می‌دهند.

 

 

۱. یاسمن زمستانه (Winter Jasmine)

 

درختان زینتی مقاوم به سرما - یاسمن زمستانه

 

این درختچه که اندازه متوسطی دارد، شاخه‌های بلند و خمیده و گل‌های زرد روشنی دارد. یاسمن زمستانه در اواخر زمستان گل می‌دهد. این گیاه معطر نیست؛ ولی به مناظر خسته‌کنندۀ اواخر زمستان جلوه زیبایی می‌بخشد. یاسمن زمستانه در سرمای شدید دوام می‌آورد و گیاهی بالارونده است که مانند تاک روی داربست بالا می‌رود.

 

۲. راج زمستانی (Winterberry)

 

درختان زینتی مقاوم به سرما - راج زمستانی

 

بعضی از انواع راج زمستانی برگ‌ریزند و در زمستان برگ‌هایشان می‌ریزد. بعضی نیز همیشه‌سبزند و برگ‌هایشان را حفظ می‌کنند. فرقی نمی‌کند که کدام نوع را بکارید؛ زیرا در پس‌زمینه برفی، میوه‌های قرمز و زیبای این گیاه رنگ چشم‌نوازی را به منظره زمستانی می‌بخشند.

حتما توجه داشته باشید که گیاه گرده‌افشان «نر» را نیز خریداری کنید و هر دو نوع نر و مادۀ گیاه را بکارید تا گرده‌افشانی انجام شود و درختچه‌ها میوه بدهند.

 

۳. فندق افسون‌گر (Witch Hazel)

درختان زینتی مقاوم به سرما - فندق افسونگر

 

از بهمن یا اسفند، حتی در سردترین مناطق نیز گل‌های عجیب این گیاه روی شاخه‌های برهنه آن ظاهر می‌شوند. این گیاه به‌خاطر ظاهر عجیبش انتخاب جالبی برای باغچه شما خواهد بود. حتما باید نوعی را بکارید که در زمستان گل می‌دهد؛ زیرا انواع مختلفی از این گیاه وجود دارد.

 

۴. بیدمشک (Pussy Willow)

 

درختان زینتی مقاوم به سرما - درخت بیدمشک

 

شاید درخت بیدمشک گل‌های بزرگ و جذابی نداشته باشد، ولی گل‌آذین‌های دم‌گربه‌ایِ کرکی‌ و بانمکی دارد که در اواخر زمستان و اوایل بهار روی ساقه‌های برهنه آن پدیدار می‌شوند. این گل‌آذین‌ها نشان می‌دهند که تا بهار فاصله چندانی نداریم.

 

۵. ماهونیا (Mahonia)
 

درختان زینتی مقاوم به سرما - ماهونیا

 

این درختچه همیشه‌سبز، که از اعضای تیره زرشکیان است، برگ‌هایی چرمی دارد با دندانه‌هایی تیز و ساقه‌هایی کوچک و زیبا. دسته‌های بزرگی از گل‌های زرد معطر در اواخر پاییز تا اوایل زمستان روی این درختچه همیشه‌سبز ظاهر می‌شوند. این گل‌ها در نهایت به میوه‌های مومی شبیه انگور تبدیل می‌شوند.

ماهونیای ژاپنی و Holly Grapes از نام‌های دیگر این گیاه است. در زمان کاشت، نوعی را خریداری کنید که بتواند در زمستان‌های منطقه شما دوام بیاورد.

  • elyar mo

درخت

زمستان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی