ساده ولی پر محتوا

آداب و رسوم عجیب کشورهای مختلف

جمعه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۹، ۰۴:۵۴ ب.ظ

آداب و رسوم عجیب کشورهای مختلف

 

 

یکی از چیزهایی که ما انسان‌ها را از حیوانات متمایز می‌کند علاقه و پایبندی‌مان به آداب و رسوم مختلف است. این آداب و رسوم در تمامی مراحل و جزئیات زندگی رخنه کرده‌اند. در حقیقت، انسان‌ها چنان عاشق اجرای رسوم‌اند که جهان از زمان طلوع تمدن تا به امروز با هزاران فرهنگ مختلف روبه‌رو بوده است. در این مطلب از چطور، نگاهی به عجیب‌ترین فرهنگ‌ها در سرزمین‌های مختلف خواهیم داشت و از چند رسم حیرت‌انگیز برایتان خواهیم گفت.

 

 

 

پرتاب آب دهان در مراسم ازدواج یونانی‌ها!

آداب و رسوم عجیب کشورهای مختلف - مراسم عروسی یونانی‌ها

 

یکی از رسم‌های عجیب‌وغریب در مراسم عروسی یونانی‌ها اجرا می‌شود. شاید برایتان باورکردنی نباشد که در این مراسم، مهمانان به‌سمت عروس و داماد آب دهان پرتاب می‌کنند! مردم یونان معتقدند پرتاب آب دهان شیطان و بلا را دفع می‌کند و در فرهنگ آنها نشانه‌ای از خوش‌یمنی است. البته این رسم فقط مختص عروسی‌ها نیست. در مراسم دیگری همچون غسل تعمید نوزاد نیز برای دوری از شیطان و رفع بلا اجرا می‌شود.

 

اشاره‌کردن با لب و دهان در نیکاراگوئه!

 

 

 

آداب و رسوم عجیب کشورهای مختلف - نیکاراگوئه

 

همان طور که می‌دانید، وقتی قصد اشاره به جایی یا شخصی را داریم، معمولا از انگشت اشاره یا شست کمک می‌گیریم (البته اگر در آن لحظه این رفتار خلاف ادب نباشد!). اما جالب است بدانید در نیکاراگوئه، مردم در زمان صحبت و ارتباط با همدیگر، به‌جای استفاده از انگشت اشاره، با کمک لب‌ها و دهانشان به شخص یا موضوع موردنظرشان اشاره می‌کنند. در واقع، این بار عضلات صورت به‌جای ماهیچه‌های دست درگیر ماجرا می‌شوند. این فرایند با جمع‌شدن لب و دهان شروع می‌شود و در حین مکالمه، لب‌ها را به‌سمت جلو یا کناره‌ها و به‌سمت موضوعی که قصد اشاره به آن را دارند هدایت می‌کنند.

 

روز گراندهاگ یا موش‌خرمای کوهی در آمریکا!

آداب و رسوم عجیب کشورهای مختلف - مراسم گراندهاگ

 

در روزشمار آمریکا، ۲ فوریه تاریخ خاصی است. از آن روز با عنوان روز گراندهاگ (Groundhog) یا همان روز موش‌خرمای کوهی یاد می‌شود. طبق باوری قدیمی، اگر در این روز موش‌خرما از لانه خود بیرون بیاید و بتواند سایه خود را ببیند، ۶ هفته دیگر زمستان ادامه خواهد داشت. در واقع، اگر این روز آفتابی باشد، موش از دیدن سایه سیاه خود وحشت می‌کند و خبری از بهار نیست؛ اما اگر هوا ابری باشد و خبری از سایه نباشد، موش بدون آنکه سایه سیاه را ببیند به لانه خود بازمی‌گردد و این یعنی بهار نزدیک است. باور به چنین خرافاتی در کشورهای پیشرفته، قدرت نفوذ عقاید و فرهنگ در زندگی مردم را یادآور می‌شود. نفوذ تا حدی که مردم حاضرند ساعت‌ها با صبر و حوصله منتظر خروج موش‌خرما از لانه باشند!

 

  • elyar mo

آداب و رسوم

کشور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی