ساده ولی پر محتوا

زیباترین جنگل های دنیا

يكشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۳۴ ب.ظ

جنگل آراشیامای توکیو از زیباترین جنگل های دنیا

 

در سراسر دنیا، از پارک‌های ملی آمریکای شمالی گرفته تا جزیره‌ای دورافتاده در یمن، جنگل‌هایی سرسبز و زیبا با پوشش‌های گیاهی متنوعی وجود دارد که گاهی باور واقعی‌بودنشان دشوار است! سفر به این بهشت‌های سبز آرزوی هر طبیعت‌گردی است، چراکه لذت تجربۀ سفر به مناطق جنگلی و ایستادن در میان درختان بلندی که از هر طرف شما را احاطه کرده‌اند شبیه هیچ‌چیز نیست. باید در این موقعیت قرار بگیرید تا بفهمید چه حس نابی دارد. چه بخواهید برای سفر بعدی‌تان برنامه ریزی کنید و چه دوست داشته باشید فقط مجازی به زیباترین جنگل های دنیا سری بزنید

 

۱. جنگل درختان بامبوی آراشی‌یاما، کیوتو، ژاپنجنگل آراشی‌یاما از زیباترین جنگل های دنیا

فصل بارندگی کیوتو از اواسط ژوئن آغاز می‌شود و تا اواخر ژوئیه ادامه دارد. در طول ماه دسامبر و اوایل اکتبر نیز ممکن است شاهد وقوع طوفان باشیم. در اکتبر و نوامبر و همچنین آوریل و مه، هوا بسیار مطبوع است. به شما توصیه می‌کنیم در کریسمس و سال نو به کیوتو سفر نکنید.

۲. جنگل سیاه، بادن-وورتمبرگ، آلمان

جنگل سیاه از زیباترین جنگل های دنیا

جنگل سیاه (Black Forest) رشته‌کوهی جنگلی به‌وسعت ۱۶۰ کیلومتر است که در جنوب غربی آلمان قرار دارد. این منطقه پر است از درختان کاج، دهکده‌های زیبا، آب گرم طبیعی و، چه باور کنید و چه خیر، ساعت‌های کوکو. جنگل سیاه شبیه به صحنه‌ای از یک کتاب داستان است و بدون شک باید در فهرست زیباترین جنگل های دنیا قرار گیرد. بعضی بر این باورند که برادران گریم قصه‌هایی مثل هانسل و گرتل و راپونزل را با الهام از مناطق جنگلی جنگل سیاه نوشته‌اند.

۳. جنگل اوتزارتا، منطقه خودمختار باسک، اسپانیا

 

جنگل اوتزارتا از زیباترین جنگل های دنیا

پارک طبیعی گوربیا در منطقه خودمختار باسک منطقه‌ای حفاظت‌شده با چشم‌اندازی از کوه‌ها، مسیرهای پیاده روی، آبشارها و چندین غار است. جنگل مرموز اوتزارتا (Otzarreta Forest) که در این پارک طبیعی قرار دارد با زمین‌های باتلاقی خزه‌گرفته و درختان باستانی نظر هر عکاسی را به خود جلب می‌کند.

پاییز و زمستان فصل پربارش در این منطقه است و به همین دلیل بهتر است زمان دیگری را برای سفر به اوتزارتا انتخاب کنید.

۴. جنگل آمازون، آمریکای جنوبی

جنگل آمازون از زیباترین جنگل های دنیا

کمتر کسی پیدا می‌شود که تاکنون اسمی از جنگل‌های بارانی آمازون نشنیده باشد. آمازون بزرگ‌ترین جنگل بارانی روی زمین است. این جنگل بیش از ۴۰ درصد آمریکای جنوبی از جمله بخشی از کشورهای برزیل، اکوادور، پرو و کلمبیا را در بر گرفته و بیش از ۴۰ هزار گونۀ گیاهی و ۱۳۰۰ گونۀ پرنده را در خود جای داده است. در اکوادور، بازدید از آمازون تجربه فرهنگی بی‌نظیری است؛ راهنمایان محلی شما را به جاهایی می‌برند که خوب می‌شناسند و آنجا اهالی قبیله‌ای را می‌بینید که قرن‌هاست سبک زندگی خود را حفظ کرده‌اند.

۵. پارک ملی المپیک، ایالت واشنگتن

پارک ملی المپیک از زیباترین جنگل های دنیا

پارک ملی المپیک (Olympic National Forest) در ۹۷کیلومتری غرب سیاتل قرار دارد که در زمینی به‌وسعت بیش از نیم میلیون هکتار، اکوسیستم‌های جنگلی، ساحلی و کوهستانی را دربرمی‌گیرد. طبیعت‌گردان در داخل جنگل می‌توانند از دریاچه منجمد Quinault دیدن کنند، از مسیرهای مشخص به کوه الینور (Ellinor) صعود کنند یا محو تماشای صنوبرهای سیتکا شوند که می‌تواند تا ارتفاع حدودا ۹۱ متر رشد کند. گفته می‌شود بزرگ‌ترین صنوبر سیتکای جهان با قطر ۵٫۳ متر و ارتفاع ۵۸ متر در این جنگل قرار دارد.

فصل بهار ایدئال‌ترین زمان برای بازدید از پارک ملی المپیک است، چون همه‌جا سرسبزی و طراوت باران‌های زمستانی سال قبل را دارد.

  • elyar mo

جنگل

جهان

دنیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی