ساده ولی پر محتوا

زیباترین گل های زمستانی

يكشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۵۳ ق.ظ

زیباترین گل های زمستانی

 

اگر از هوای سرد و طبیعت خشک و برهنه زمستان خسته می‌شوید، مجبور نیستید برای دیدن گل‌های زیبا تا بهار صبر کنید؛ زیرا با گل های زمستانی باغچه شما می‌تواند در تمام فصل‌های سال پر از گل‌های رنگارنگ باشد. در ادامه، فهرستی از گل های زمستانی زیبا را معرفی می‌کنیم که می‌توانید در میان آنها گل‌ها و گیاهان موردعلاقه‌تان را انتخاب کنید و در باغ یا باغچه بکارید تا از تماشای گلهای فصلی زمستانه در محل زندگی خود لذت ببرید.

 

۱. بنفشه (Violet)
شاید بنفشه محبوب‌ترین گیاه یک‌ساله زمستانی برای پوشاندن بستر باغچه باشد. این گیاه در رنگ‌های متفاوتی وجود دارد و بسیار مقاوم است و فصل سرما را تحمل می‌کند. بنفشه گل‌های فراوانی دارد که تقریبا تمام شاخ‌وبرگ‌های آن را می‌پوشانند و در انواع محیط‌ها رشد می‌کند. بهترین زمان کاشت بنفشه اوایل پاییز و زمانی است که وضعیت آب‌وهوایی هنوز برای ریشه‌زدن گیاه مناسب است.

گل های زمستانی - بنفشه

 

بنفشه سه‌رنگ و بنفشه معطر در آب‌وهوای معتدل در بیشتر زمستان گل می‌دهند و بعضی از انواع آنها در آب‌وهوای سرد، در بهار دوباره بازمی‌گردند. این گیاهان یک‌ساله‌اند، ولی بسیاری از انواع آنها بذرهایی در زمین می‌ریزند و بهار بعدی دوباره برمی‌گردند.

 

۲. گل برفی

گل های زمستانی - گل برفی

 

با کاشتن گل برفی در پاییز، گل‌های آن در ابتدای بهار ظاهر می‌شوند. این گل‌‌های زیبای سرآویخته در حاشیه باغچه یا در باغ‌های صخره‌ای بهترین جلوه را دارند و اغلب زمانی شروع به گل‌دادن می‌کنند که هنوز برف روی زمین است. دلیل نام‌گذاری‌شان نیز همین است!

۳. خربق (Hellebore)

گل های زمستانی - خربق

 

این گل‌های خیره‌کننده در آب‌وهوای معتدل در اوایل زمستان و در مناطق سردسیر در اواخر زمستان گل می‌دهند. گرچه این گل‌ها ظریف به نظر می‌رسند، گل‌های پرطاقتی‌اند که نسبت به سرما مقاوم‌اند و مانند ناخن سخت هستند.

۴. گل بهار یا خربق زرد زمستانی (Winter aconite)

 

گل های زمستانی - گل بهار یا خربق زرد زمستانی

 

این گل‌های کمترشناخته‌شده شکوفه‌هایی زرد دارند که با جسارت از میان برف‌ها سر برمی‌آورند! برای داشتن بهترین جلوه و تأثیرگذاری، آنها را به‌صورت دسته‌ای بکارید.

۵. نگون‌سار یا سیکلامن (Cyclamen)

 


 

گل های زمستانی - نگون سار یا سیکلامن

  • elyar mo

زمستان

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی